غذاهای مسافرتی کم حجم برای نوازد!

غذاهای مسافرتی کم حجم و سبک برای نوزادان؛ کمک به مادران و سبک کردن یار آن ها!

همراه داشتن خوراکی و میان وعده‌های مسافرتی مناسب برای کودکانی که به تازگی غذاهای جامد مصرف می‌کنند، بهترین روش برای آرام نگهداشتن آن‌ها در مسافرت است.

هله هوله‌ها و تنقلات خوشمزه، لحظات خوبی برای کودکانتان فراهم می‌کنند.

این تنقلات را می‌توانید بخرید و یا خودتان درست کنید. البته بهتر است بیشتر خوراکی‌های کودک، به ویژه شیرخوارتان، از منابع بیرونی نباشند و خودتان آنها را آماده کرده باشید.

غذاهای مسافرتی توصیه شده برای کودک دلبندتان!

سرلاک خانگی

این نوع خوراکی را می‌توانید از فروشگاه تهیه کنید و یا خودتان در خانه آماده نمایید.

سرلاک حاوی غلات کامل و دربرگیرنده مواد مغذی مناسبی برای کودکان ۶ ماه به بعد است.

وقتی شیر مادر دیگر برای رشد کودک کافی نیست می‌توان از این غذا به عنوان مکمل به او داد.

پوره میوه
  • از آنجایی که میوه‌ها بهترین خوراکی مغذی برای کودکان هستند و هضم راحت‌تری دارند، توصیه می شوند.
  • رایج‌ترین پوره‌های میوه، پوره سیب، انبه و موز است. برای درست کردن هر نوع پوره میوه، آن را در کاسه‌ای بریزید و سپس با چنگال آن را کاملا له کنید.
  • در ضمن می‌توانید کمی هم شیر گرم به مواد اضافه کنید تا نرم‌تر شود.
  • شیر خشک و یا شیر مادر

غذاهای مسافرتی کم حجم برای نوازد!بهترین نوشیدنی سالم برای کودکان و البته بزرگسالان، شیر است.
از آنجایی که یک منبع مغذی می باشد.

بنابراین بهتر است در مسافرت برای کودک‌تان، شیر کافی همراه داشته باشید.

چون مادران معمولا شیردادن نوزاد در عموم سخت‌شان است، بهتر است که قبل از سفر شیر خود را دوشیده و برای مسافرت در ظرف مناسبی ذخیره کنید.

فرنی
گزینه سالم و بی دردسر دیگری که به مادران برای تهیه غذای مسافرتی پیشنهاد می شود، فرنی است.

چراکه به راحتی آماده می‌شود. از آنجایی که اغلب فرنی‌ها حاوی مواد مغذی فراوانی هستند، در مسافرت بهترین انتخاب‌اند.

فرنی‌ها علاوه بر فیبر فراوان، حاوی پروتئین، منیزیم، آهن، روی، آنتی اکسیدان و ویتامین‌های B و E هستند.

از مزایای آن ها سیستم ایمنی بدن کودک را بالا برده و از او در برابر انواع عفونت‌ها حفاظت می‌کنند.

از فرنی‌ها می‌توان به فرنی برنج، جو و گندم اشاره کرد.

جوی دوسر

جوی دوسر بهترین ماده غذایی برای کودکان ۶ ماه به بالا است.

جوی دوسر حاوی فیبر، پروتئین و کلسیم بوده و غذای مقوی مناسبی برای کودک‌تان است.

بیشتر مواقع کودکان جوی دوسر را بیشتر از فرنی برنج دوست دارند. اگر می‌خواهید کودک‌تان در سفر موقع غذاخوردن بدقلقی نکند، برای او از این ماده مغذی آماده کنید.