» سلامت و تغذیه » سلامت زنان » تاثیر اسکراب بر پوست چگونه است؟
سلامت زنان

تاثیر اسکراب بر پوست چگونه است؟

فروردین 28, 1403 007

تاثیر اسکراب بدن

تاثیر اسکراب بر پوست چطوریه؟ اسکراب ها چه موادی هستن و بر روی پوست چطوری عمل می کنن؟ شما هر روز مراقب پوست صورت‌تون هستید، اینطور نیست؟ اما، آیا این مراقبت رو از پوست بقیه قسمت‌های بدن‌تون هم انجام میدید؟ اسکراب بدن می‌تونه پوست شما رو نازک کنه و باعث نرم‌تر، صاف‌تر و سالم‌تر شدن اون بشه. نحوه استفاده کارآمد از اسکراب بدن و طیف وسیعی از مزایایی که می‌تونید با این کار برای مراقبت از پوست بدن خودتون به دست بیارید، تو این مقاله آورده شده است.

اسکراب بدن چیه؟

اسکراب‌های بدن لایه بردارهای فیزیکی هستن که به نوعی مخلوط غلیظی از ذرات در نظر گرفته میشن و به حذف سلول‌های مرده پوست از اعضای بدن شما کمک می‌کنن. ذرات لایه بردار اسکراب معمولاً ترکیبی از نمک و شکر هستن و در حالت کلی اسکراب‌های بدن می‌تونن بر پایه روغن، آب و یا حتی به صورت پودری باشن. جهت کسب اطلاعات در زمینه تهیه اسکراب بدن خانگی با شکر می‌تونید مقاله قبلی ما رو مطالعه کنید.

مفهوم اسکراب بدن مفهوم جدیدی نیست و از قدیم الایام به عنوان یک درمان مراقبت از پوست بدن وجود داشته. مصری‌ها این روش زیبایی رو برای لایه برداری طبیعی پوست خودشون ابداع کردن. اونها از ترکیب ذرات لایه بردار مثل شکر در روغن معطر استفاده می‌کردن تا اسکراب بدن درست کنن. این روش به دلیل مزایای متنوعی که ارائه میده، تونسته در بین روش‌های مراقبت از پوست مدرن برای خودش جا باز کنه.

مزایای استفاده از اسکراب

تاثیر اسکراب بر پوست یا به عبارتی مزایای استفاده از اسکراب رو می‌تونیم شامل مواردی به شرح زیر بدونیم:

کمک به داشتن پوستی صاف‌تر

از مهم‌ترین موارد تاثیر اسکراب بر پوست اینه که اسکراب بدن سلول‌های مرده پوست رو از لایه بالایی پوست شما پاک می‌کنه. اسکراب‌ها همچنین آلودگی و گرد و غبار رو از منافذ پوست شما پاک می‌کنن. لایه برداری بدن باعث شادابی، روشنی و قطعا صاف شدن پوست میشه. قبلا در مورد فواید اسکراب صورت با مواد طبیعی صحبت کرده‌ایم؛ اما برای مشاهده بیشترین تاثیر در مورد اسکراب‌های بدن نیز می‌تونید به سراغ اسکراب‌های بدن متشکل از مواد طبیعی مثل اسکراب قهوه، اسکراب آلوئه ورا و غیره برید. اسکراب با شکر یکی از مهم‌ترین موارد در رفع انواع ترک‌های پوستی همچون ترک‌ها و آثار باقی مانده از بارداری است.

اثر مرطوب کنندگی، از جمله مهم ترین مزایای استفاده از اسکراب

اسکراب‌های بدن پوست شما رو لایه برداری می‌کنن و این امر منافذ مسدود شده پوست رو باز می‌کنه. تو این شرایط وقتی که بعد از شستشو از مرطوب کننده استفاده می‌کنید، مرطوب کننده به عمق پوست شما نفوذ می‌کنه. این موضوع به شما یک تجربه مرطوب کنندگی بهتر ارائه میده، اثر مرطوب کننده مورد استفاده‌تون رو بیشتر میکنه و پوست شما رو آبرسانی می‌کنه.

جلوگیری از برآمدگی‌های پوستی

درست مثل اسکراب صورت، اسکراب بدن به شما کمک می‌کنه تا از شر چربی اضافی تولید شده در بسیاری از قسمت‌های بدن‌تون خلاص بشید. به همین خاطر منافذ پوست شما تمیز می‌مونه و احتمال برآمدگی در اون کاهش پیدا میکنه. همچنین، وقتی که موهای بدن خودتون رو می‌تراشید، احتمال ایجاد برآمدگی‌های ناشی از موهای زیر پوستی وجود داره. در این مورد شستشوی بدن میتونه کمک کننده باشه. در واقع برای جلوگیری از این برآمدگی‌ها، توصیه میشه قبل از اصلاح، قسمت‌های مختلف بدن خودتون رو بشویید.

تاثیر اسکراب بر پوست از طریق جوانسازی آن

لایه برداری با اسکراب بدن، بیرونی‌ترین لایه (اپیدرم) پوست شما رو جدا میکنه و به پوست‌تون زمان میده تا جوون بشه. پوستی شاداب، نرم و صاف باعث بازسازی میشه. همچنین، اسکراب بدن، پوست رو ماساژ میده، استرس رو از بین میبره و شما رو از نظر روحی و جسمی آروم میکنه. تو این حالت بدن و ذهن شما آروم میشه.

بهبود خلق و خو

آخرین اما یکی از پر اهمیت‌ترین مزایای استفاده از اسکراب اینه که اسکراب‌های بدن عطرهای مسحورکننده‌ای دارن. این اسکراب‌ها جدا از اینکه فواید شگفت انگیزی برای پوست ارائه میدن، خلق و خوی شما رو بهبود می‌بخشن و به شما احساس شادابی بیشتری میدن.

برای مشاهده بیشترین تاثیر اسکراب بر پوست، چگونه باید از اسکراب بدن استفاده کنیم؟

برای مشاهده بیشترین تاثیر اسکراب بر پوست، مراحلی به شرح زیر رو در استفاده از اسکراب دنبال کنید:

  1. دوش آب گرم:

اولین قدم برای یک تجربه اسکراب بدن عالی، شروع پروسه با دوش آب گرم است. آب گرم و بخار به باز کردن منافذ پوست شما کمک میکنن که این موضوع منجر به لایه برداری بهتر پوست میشه.

  1. اسکراب:

مقدار کافی از اسکراب بدن رو در دست ریخته و روی پوست کمی مرطوب‌تون بمالید. اسکراب بدن به طور کلی باید پشت، گردن و بازوهای شما رو بپوشونه. پاها و سینه رو هم به آرامی با حرکات دایره‌ای روی بدن خود به مدت 5 تا 10 دقیقه ماساژ بدید. پس از پایان ماساژ، اون رو بشویید.

  1. مرطوب کننده:

مهم‌‌‌‌‌‌‌‌ترین مرحله بعد از استفاده از اسکراب مرطوب کردن پوسته. مرطوب کننده مناسب نوع پوست خودتون رو انتخاب کنید و اون رو در تمام قسمت‌های بدن بمالید. از کرم مخصوص صورت برای بدن استفاده نکنید چون سبک‌تر از محصولات مراقبت از بدن است.

به این نوشته امتیاز بدهید!

نی نی بهار

نی نی بهار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت