» راهنمای خرید » راهنمای انتخاب رنگ سیسمونی
راهنمای خرید

راهنمای انتخاب رنگ سیسمونی

فروردین 25, 1403 0010

والدینی که در انتظار تولد فرزند خود هستند به فکر جمع‌آوری و انتخاب وسایل سیسمونی خواهند بود. و در این میان یکی از مهم‌ترین مواردی که به آن توجه می‌کنند انتخاب رنگ‌ سیسمونی وسایل مربوط به نوزاد است. که انجام این کارها برای والدین بسیار جذاب و چالش‌برانگیز خواهد بود.

البته شاید انتخاب رنگ سیسمونی از تصمیماتی  باشد که برای بسیاری از پدرها و مادرها دشوار باشد،  اگر به بازار بروید، متوجه خواهید شد که فروشگاه‌های بسیاری از محصولات متنوع با رنگ‌های مختلف پر هستند. از این رو والدین حتما از خود می‌پرسند که  چه رنگ‌هایی برای کودکشان مناسب است تا بر اساس آن انتخاب‌های خود را انجام دهند.

چه رنگ‌هایی برای سیسمونی دختر مناسب است؟ و چه رنگی مناسب سیسمونی پسر است؟ در ادامه این مطلب برای انتخاب رنگ سیسمونی نوزاد نکات مهمی را به شما ارائه می‌دهیم، همراه با ما تا انتهای مطلب باشید.

چرا در خرید سیسمونی رنگ‌بندی مهم است؟

بسیاری از ما درباره تاثیر رنگ‌ها بر روح و روان انسان‌ها مطالبی را شنیده‌ایم. همچنین در این زمینه مطالعاتی نیز انجام شده است که اهمیت رنگ‌ها را نشان خواهد داد. بهتر است بدانید در درک ما از جهان اطرافمان رنگ‌ها تاثیر بسیاری دارند، حتی به ما کمک خواهند کرد که بهتر بیاموزیم.

از طرفی دیگر  بینایی نوزادان در سال اول زندگی آن‌ها کم‌کم رشد و تکامل یافته و تا زمانی که او یاد بگیرد با افراد دیگر ارتباط برقرار کند، اشیا و رنگ‌های اطراف او از اهمیت بالایی برخوردار هستند. کودکان با مشاهده اشیا و الگوهای اطراف خود، از نظر بصری و شناختی تحریک می‌شوند. به دلیل این‌که کودکان به چیزهایی که می‌بینند متمرکز خواهند شد. در حقیقت می‌توان گفت رنگ وسایل اطراف کودک برای درک بیشتر در زمان رشد او بسیار مهم خواهد بود.

نکات مهم برای انتخاب رنگ سیسمونی نوزاد

در این بخش نکات مهمی را که والدین برای انتخاب رنگ سیسمونی نوزاد باید مورد نظر داشته باشند را بیان می‌کنیم:

ابعاد اتاق کودک

برای چیدن وسایل و انتخاب رنگ سیسمونی گام اول این است که به فضای اتاق کودک فکر کرده و ابعاد آن را مورد توجه و بررسی قرار دهید. حتما به این نکته توجه داشته باشید که رنگ‌ها روی بزرگ یا کوچک دیده شدن فضا تاثیر بسیاری خواهند داشت. رنگ‌های تیره، نور را به خود جذب کرده و فضا را کوچک‌تر نشان خواهند داد. از طرفی اگر فضای محدودی دارید استفاده از رنگ‌های روشن باعث می‌شود که فضا بزرگ‌تر و روشن‌تر به نظر برسد. پس اگر فضای شما کوچک است بهتر است سراغ  روشن بروید.

روی بخشی از اتاق متمرکز شوید

برای این‌که انتخاب رنگ سیسمونی بهتر انجام شود و بتوانید رنگ‌هایی که مناسب‌تر است را انتخاب کنید، این امکان را دارید که بخشی از فضا را متفاوت و جسورانه رنگ‌آمیزی نمایید. والدین می‌توانند یک دیوار از اتاق را با رنگ‌ها و طرح‌های متفاوت رنگ‌آمیزی نمایند تا فضا جذاب‌تر به نظر آمده و جلوه خاصی داشته باشد.

در صورتی که دیوارها را با رنگ تیره رنگ‌آمیزی می‌کنید، بهتر است با انتخاب لوازم رنگ روشن فضا را زیباتر کنید تا جلوه بیشتری داشته باشد. به عنوان مثال اگر بیشتر فضا را رنگ‌های تیره تشکیل داده است، افراد می‌توانند با انتخاب تختی با رنگ روشن در اتاق حس متمایزی ایجاد کنند. با ایجاد کنتراست می‌تواید جنبه‌ای از اتاق یا آیتمی خاص را بسیار زیباتر نمایان کنید.

بلندمدت فکر کنید

ممکن است کودک شما به رنگ صورتی علاقه داشته باشد اما شما فکر کنید چون فرزندتان پسر است، برای او باید از رنگ آبی استفاده نمایید. اما این موضوع را هیچوقت فراموش نکنید که کودک شما بزرگ خواهد شد و ممکن است سلیقه او تغییر کند. پس در صورتی که می‌خواهید دکوراسیون ماندگارتری انتخاب کنید، بهتر است رنگ‌های تکراری را کنار گذاشته و ترکیب‌های رنگی پیچیده‌تر را برای اتاق کودکتان انتخاب نمایید.

والدین می‌توانند رنگ‌هایی مانند سبز دریایی یا تم رنگی نعنایی را برای ترکیب رنگ فضا امتحان کنند. یا این‌که برای انتخاب رنگ سیسمونی دو رنگ مکمل و یک رنگ خنثی را مورد استفاده قرار دهند. ترکیب این دو درکنار هم یک فضای منحصر به فرد را ایجاد خواهد کرد.

شلوغی را کاهش‌ دهید

هنگام خرید سیسمونی ممکن است رنگ‌هایی مانند نارنجی روشن یا زرد توجه افراد را به خود جلب نمایند، اما بهتر است تا می‌توانید از رنگ‌هایی استفاده کنید که فضا را آرامش‌بخش نگه می‌دارد. استفاده از رنگ‌های خنثی برای کاهش هرج‌ومرج و شلوغی بسیار موثر است و فضا را زیبا و متعادل نشان خواهد داد.

برای انتخاب رنگ سیسمونی، یک تم انتخاب کنید

اگر برای برخی از والدین انتخاب رنگ  سیسمونی دشوار است، این افراد می‌توانند از یک تم یا سبک مشخص استفاده نمایند. با انجام این عمل انتخاب راحت‌تر خواهد شد. به دلیل این‌که تم‌های مختلف دکوراسیون معمولاً پالت‌‌های رنگی مرتبط را به آن‌ها ارائه می‌دهند تا آسان‌تر انتخاب کنند.

تم می‌تواند رنگ‌های خاصی را برای والدین تداعی کند. به عنوان مثال در صورت انتخاب تم دزدان دریایی، باید رنگ آبی اقیانوسی را انتخاب کرد. البته برای سیسمونی نوزاد تم‌های دیگری مانند پری دریایی، اسب تک‌شاخ یا حتی تم یک حیوان مورد علاقه قابل استفاده خواهد بود.

تعادل و دکوراسیون دیگر منزل را فراموش نکنید

رنگ بندی برای خرید سیسمونی اتاق نوزاد می‌تواند بسیار متفاوت باشد، اما به شما عزیزان توصیه می‌کنیم که رنگ و سبک مورد نظرتان طوری باشد که با دیگر مکان‌های منزل شما در هماهنگی باشد تا هارمونی زیبایی ایجاد شود. اگر از رنگ‌های خاصی در منزل خود استفاده کرده‌اید می‌توانید برای اتاق کودکتان هم این سبک را پیاده‌سازی نمایید. و با ایجاد این هماهنگی حس انسجام بیشتری را نمایان سازید که  چشم‌نوازی بیشتری ایجاد خواهد کرد. وجود تعادل و هارمونی بین فضای اتاق کودک و دیگر بخش‌های منزل باعث می‌شود طرحی روان و هماهنگ به وجود بیاید.

 رنگ مناسب برای سیسمونی دخترانه

رنگ صورتی

هنگامی که اسم رنگ صورتی به گوش ما می‌رسد ناخودآگاه تصویری دخترانه در ذهنمان ایجاد خواهد شد، از رنگ صورتی بیشتر برای سیسمونی نوزاد دختر استفاده می‌شود. برای ترکیب فضای اتاق نوزاد می‌توان در کنار رنگ صورتی از رنگ خاکستری هم برای دیوار اتاق و یا وسایل سیسمونی استفاده نمود. رنگ صورتی رنگی آرامش‌بخش است که هم صورتی کم‌رنگ و هم صورتی پر رنگ آن دارای طرفداران فراوانی است.

 رنگ مناسب برای سیسمونی پسرانه

رنگ آبی

حتما اکثر افراد رنگ آبی را به عنوان رنگ سیسمونی پسرانه می‌شناسند. و در سال‌های اخیر این رنگ برای نوزادان پسر بسیار پرطرفدار بوده است. از این رنگ آرام برای دیوارهای اتاق کودک هم می‌توان استفاده کرد که خوابی راحت‌تر را برای فرزند شما ایجاد می‌نماید. البته ترکیب رنگ آبی با رنگ های دیگر نیز بسیار جذاب خواهد بود. مثلا ترکیب رنگ آبی و خاکستری بسیار شیک و جذاب است که می توان از آن در اتاق نوزاد استفاده کرد.

رنگ‌های مشترک برای سیسمونی دختر و پسر

در برخی مواقع هم والدین ترجیح می‌دهند برای سیسمونی فرزند خود یک رنگ مشترک را را انتخاب کنند، تا در صورت به دنیا آمدن فرزند دوم از اقلام خریداری شده استفاده کنند. همچنین برای سیسمونی دوقلوهای با جنسیت متفاوت استفاده از رنگ‌های خنثی بسیار پرطرفدار است، البته انجام این کار از نظر اقتصادی هم بسیار به‌صرفه خواهد بود. در ادامه انتخاب رنگ سیسمونی نوزاد، رنگ‌های مشترک را برای شما معرفی می‌کنیم:

بنفش

یکی از محبوب ترین رنگ‌های مورد استفاده برای سیسمونی که بین نوزاد دختر و پسر مشترک است رنگ بنفش است. در انتخاب رنگ بنفش برای سیسمونی می‌توان از طیف رنگ بنفش  پررنگ و کم رنگ و یاسی استفاده نمود. و یک سیسمونی زیبا تهیه کرد که مورد استفاده مشترک برای دختر و پسر باشد.

سبز

انتخاب رنگ سبز برای سیسمونی هم بسیار زیباست. این رنگ را به راحتی می‌توان با سایر رنگ‌ها ترکیب کرد و جلوه زیبایی ایجاد نمود. همچنین استفاده از رنگ سبز استرس فضا را کاهش می‌دهد و از نوع کم رنگ آن نیز  می‌توانید برای رنگ‌آمیزی دیوارهای اتاق خواب نوزاد هم استفاده کنید.

زرد

از دیگر رنگ‌های جذاب که برای سیسمونی دختر و پسر مشترک است می‌توان به رنگ زرد اشاره نمود. استفاده از رنگ زرد هم به صورت ساده و هم به صورت ترکیبی با سایر رنگ‌ها مانند آبی، قهوه ای ، سبز و یا سفید بسیار شیک خواهد بود. امروزه سیسمونی رنگ زرد لیمویی در میان والدین طرفداران بسیاری دارد.

سفید

معمولا از رنگ سفید برای تهیه اقلام مختلف سیسمونی دختر یا پسر استفاده می‌شود. شاید در میان والدین این رنگ به عنوان اولین گزینه رنگ‌های مشترک برای دختر و پسر باشد. رنگ سفید یک رنگ خنثی است که می‌توان آن را با هر رنگی به راحتی ترکیب نمود. استفاده از  رنگ سفید برای انتخاب لباس نوزاد کثیفی و یا آلودگی را زود نشان داده و ممکن است شما را به زحمت بیندازد، اما از طرفی هم باعث می‌شود آلودگی لباس فرزند خود را زود تشخیص دهید.

 نارنجی

رنگ نارنجی یک رنگ گرم و طبیعی است که از انواع مختلف طیف رنگ‌های آن برای سیسمونی دخترانه یا پسرانه می‌توان استفاده کرد. البته این رنگ به صورت ترکیب با رنگ خاکستری ، صورتی و یا آبی هم بسیار زیبا خواهد بود.

سخن پایانی

تهیه لوازم سیسمونی و انتخاب رنگ آن می‌تواند برای والدین بسیار لذت‌بخش باشد، به شما توصیه می‌کنیم پیش از خرید وسایل، رنگ‌بندی آن‌ها را در نظر داشته باشید. کارشناسان ما در لیتاما به شما کمک خواهند کرد تا با انتخاب هوشمندانه رنگ‌ها و ترکیب آن‌ها زیبایی اتاق کودک خود را تا چندین سال حفظ کنید و خسته‌ نشوید. اگر برای انتخاب رنگ سیسمونی سوالی در ذهن دارید حتما با کارشناسان ما در میان بگذارید تا بهترین خرید را داشته باشید.

به این نوشته امتیاز بدهید!

نی نی بهار

نی نی بهار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت