» راهنمای خرید » راهنمای خرید دندان گیر
راهنمای خرید

راهنمای خرید دندان گیر

فروردین 25, 1403 0015

راهنمای خرید دندان گیر به والدین کمک می‌کند تا بهترین گزینه را برای دوران سخت دندان درآوردن کودکشان انتخاب کنند. دندان گیر و زانوبند از جمله وسایلی هستند که در طول فرآیند رشد کودک به آن‌ها احتیاج خواهید داشت. معمولاً کودکان خیلی زود، در حدود ۳ تا ۶ ماهگی دندان در می‌آورند، حتی قبل از این‌که بتوانند خودشان به تنهایی بنشینند، دندان‌های آن‌ها کم‌کم در می‌آیند. اما حتما می‌دانید که در آمدن تدریجی دندان‌ها برای کودکان سخت بوده و آن‌ها را اذیت می‌کند.

در حال حاضر برای حل این مشکل و کاهش درد کودکان می‌توان از روش‌های مختلف استفاده کرد. که بهترین راه  استفاده از دندان گیر کودک است!

زانوبند نوزاد، در مقایسه با زانوبند بزرگسالان کاربردی کاملا متمایز دارد. برای بزرگسالان استفاده از زانوبندها با هدف ترمیم آسیب های وارد شده و توان بخشی مجدد ناحیه زانو مورد استفاده قرار خواهند گرفت. اما زانوبند نوزاد بیشتر برای پیشگیری از خراشیدگی زانو در زمان چهار دست و پا و زمین خوردن کودک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پس زمانی که نوزاد شروع به فعالیت و حرکت کند استفاده از زانوبند برای کودک ضروری است. زانوبند کودک به دلیل تناسب با این گروه سنی در انواع رنگها و طرحهای کودکانه جذاب تولید می‌شود. بهتر است بدانید زانوبند مانع خوبی در برابر پارگی شلوار کودک خواهد بود و برای والدین از نظر اقتصادی بسیار به‌صرفه است.

در ادامه اطلاعات جامعی در رابطه با راهنمای خرید دندان گیر و زانوبند را به شما ارائه می‌دهیم، همراه ما باشید.

دندان گیر چیست؟

در ابتدای این بخش از راهنمای خرید دندان گیر باید بگوییم که دندان گیر وسیله‌ای است موثر، و در شش‌ماهگی به‌بالا برای کودکان شما بسیار کاربردی خواهد بود. این وسیله از جنس سیلیکون یا پلاستیک است که در زمان در آمدن دندان به کودک کمک می‌کند تا آن را داخل دهان خود کند و خارش لثه کودکان که به‌خاطر رشد دندان‌ها به‌وجود می‌آید کمتر شود. کودکان زمانی که دندان گیر را داخل دهان خود می‌برند با گاز گرفتن و جویدن آن حساسیت لثه‌های خود را کاهش می‌دهند.

در هنگام رویش دندان‌های نوزادان معمولا علائمی در کودک دیده می‌شود که والدین با مشاهده این علائم می‌توانند استفاده از دندان گیر را برای فرزند خود شروع کنند. راهنمای خرید دندان گیر به آن‌ها کمک می‌کند انتخاب مناسبی داشته باشند.

گاز گرفتن

در صورتی که رشد دندان به لثه کودک فشار وارد کند، خلق و خوی او را تحت تاثیر قرار می‌دهد و در نتیجه کودک در تلاش است تا اشیاء اطراف خود را گاز بزند یا مدام دست خود را در دهان فرو می‌برد.

آبر ریزش دهان

از سن ۳ الی ۴ ماهگی به بعد علائم آب ریزش دهان در کودکان مشاهده می‌شود که دلیل آن رشد و فشار آوردن دندان به لثه کودک است.

تب و بی‌قراری

شروع فرآیند رشد دندان‌ها ممکن است علائمی چون تب، گریه و بی‌قراری را در کودک ایجاد کند. در چنین شرایطی بهتر است والدین با استفاده از تب سنج نوزاد درجه تب فرزند خود را به صورت مداوم چک کنند تا مبادا مشکلی برای سلامتی کودکشان ایجاد نشود. امروزه استفاده از تب سنج دیجیتالی نوزاد هم رایج شده است که به راحتی درجه حرارت بدن کودک را دقیق اعلام می‌کند.

در صورتی که علائم تب و بی‌قراری کودک ادامه داشت والدین باید فرزند خود را نزد پزشک برده تا با تجویز دارو یا انجام دستورالعمل‌های لازم شرایط بهتری را برای فرزند خود فراهم نمایند. در چنین شرایطی برای خوراندن دارو به کودک در این سن معمولا از سرنگ داروخوری یا اگر استفاده از سرنگ برای والدین و کودک دشوار باشد از شیشه داروخوری نوزاد  استفاده خواهد شد. تا میزان دقیقی از دارو طبق تجویز پزشک به کودک داده شود.

راهنمای خرید دندان گیر مناسب

راهنمای خرید دندان گیر نوزاد به مواردی اشاره می‌کند که والدین باید به آن توجه زیادی داشته باشند. یکی از مهم‌ترین این موارد اندازه و نوع دندان گیر است. متریال به کار رفته در ساخت دندان گیر و سایز این وسیله از اهمیت بالایی برخوردار است، والدین باید دندان گیری را برای فرزند خود تهیه نمایند که فاقد مواد سمی شیمیایی و BPA باشد.

همچنین در صورتی‌که دندان گیر سایز بزرگ یا خیلی کوچکی داشته باشد ممکن است خطرات جبران‌ناپذیری ایجاد نماید و باعث خفگی نوزاد شود. راهنمای خرید دندان گیر را با معرفی انواع مختلف این وسیله ادامه می‌دهیم.

انواع مختلف دندان گیر نوزاد

دندان گیرهای حلقه‌ای

دندان گیرهای حلقه‌ای معمولا سطحی صاف و لطیف دارند و شیارهایی بر روی آن وجود دارد که به آرام‌تر شدن درد و خارش لثه‌های کودک کمک خواهد کرد. این دندان گیر سیلیکونی از سیلیکون با کیفیت تولید شده و شکلی حلقه مانند دارد که کودکان می‌توانند به‌راحتی آن‌را در دست‌‎ خود نگه دارند.

دندان گیر اسباب بازی

دندان گیرهای اسباب‌بازی‌ طوری طراحی شده‌اند که هم درد لثه کودک را کاهش دهند، هم کودک بتواند با آن‌ها بازی کند. زمانی که دندان‌های کودک شروع به رشد می‌کند به‌طور معمول کودک هر چیزی را، از جمله اسباب‌بازی‌هایش  را سمت دهان خود می‌برد. از این رو استفاده از یک دندان گیر اسباب بازی، شرایط مناسب‌تری را نسبت به سایر اسباب بازی‌ها برای کودک فراهم می‌کند. به‌همین دلیل امروزه استفاده از دندان گیرهای اسباب‌بازی‌ بسیار در میان افراد رایج شده و این مدل از محصول محبوبیت بالایی دارد.

گردنبند دندان گیر

این مدل دندان گیرها به شکل گردنبند یا دستبند ساخته می‌شوند و کاملا استاندارد هستند. همچنین دارای سطوح صاف و ایمنی بوده که قابل استفاده برای مادر و کودک خواهد بود. این دندان گیر را هم به گردن مادر، و هم به گردن کودک می‌توان بست، که کودک با گاز گرفتن آن درد و خارش لثه خود را کاهش می‌دهد.

دندان گیرهای یک تکه

دندان گیرهای یک تکه ممکن است هر شکل و یا نوعی داشته باشند. این مدل‌ها می‌تواند شکل یک تکه پیتزا، یا یک موز یا هرچیز دیگری باشد. ظاهر دندان گیرهای یک تکه با رنگها و شکل‌های متفاوت برای کودک جذابیت خاصی نیز دارد.

دندان گیر ویبره دار

طراحی این مدل از دندان گیر با سطوح مختلف جهت ماساژ تمام قسمت های لثه کودک خواهد بود. بلافاصله پس از آن که کودک دندان گیر را به دهان ببرد شروع به ایجاد لرزش‌های بسیار ملایم می کند و با این  کار مانند یک ماساژور التهاب و درد لثه کودک را التیام می‌بخشد.

دندان گیر ژله‌ای

این مدل دندان گیر کاملا بهداشتی و قابل شست‌وشو بوده و والدین می‌توانند آن را در یخچال قرار دهند تا با سرد شدن برای تسکین درد لثه کودک مورد استفاده قرار گیرد. دندان گیر ژله‌ای از مواد نرم و کاملا بهداشتی ساخته شده و عاری از هرگونه مواد و ترکیبات سمی و مضر خواهد بود.

طبق راهنمای خرید دندان گیر به شما عزیزان توصیه می‌کنیم، از آن‌جایی که دندان گیر نوزاد مدت طولانی در دهان او قرار دارد حتما این محصول را از برندهای معتبری چون لیتاما خریداری کنید. محصولات این شرکت فاقد هرگونه مواد مضر برای کودکان است و سلامتی و راحتی شما و فرزندانتان در حیطه وظایف اصلی این شرکت قرار دارد.

نکات مهم قبل از خرید دندان گیر کودک

راهنمای خرید دندان گیر مهم‌ترین نکات را برای انتخاب دندان گیر مناسب به شما ارائه می‌دهد.

همان‌طور که گفتیم حتما دندان گیر نوزاد را از برندهای شناخته شده تهیه کنید که اطمینان داشته باشید این محصول از مواد مجاز و سالم ساخته می‌شود. و هیچ گونه ماده مضری همچون BPA  در آن نباشد.

  • طراحی دندان گیر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چرا که نباید حاوی قطعات سست یا کوچک باشد. و امکان کنده شدن توسط دهان نوزاد را نداشته باشد. پس در انتخاب دندان گیر اولین ملاک را استاندارد بودن این محصول قرار دهید، و احتمال بلعیدن توسط نوزاد را مورد توجه قرار دهید.
  • شکل های زیبا و فانتزی دندان گیر برای نوزادان جذاب بوده و ذهن آن‌ها را از ناراحتی و درد به خود معطوف کرده، مخصوصا رنگهای شاد، پس با توجه به راهنمای خرید دندان گیر حتما به شکل این وسیله توجه کنید.
  • سهولت در دست گرفتن این وسیله برای نوزاد بسیار مهم است، همچنین انتخاب سایز مناسب دندان گیر که هم بتواند در دهان کودک به خوبی قرار گیرد و کوچک و قابل بلعیدن نباشد را در نظر داشته باشید.

جمع بندی

با راهنمای خرید دندان گیر کودک، نکات لازم را در جهت انتخاب بهترین وسیله برای فرزند شما ارائه دادیم، دندان گیر دو وسیله بسیار کاربردی برای نوزادان هست پس با انتخابی درست راحتی هرچه بیشتر فرزند خود را فراهم آورید.

به این نوشته امتیاز بدهید!

نی نی بهار

نی نی بهار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت