» راهنمای خرید » راهنمای خرید صندلی غذای کودک
راهنمای خرید

راهنمای خرید صندلی غذای کودک

فروردین 25, 1403 0010

در این مطلب ما به طور کلی به بررسی راهنمای خرید صندلی غذای کودک و لیوان مختص کودک می­پردازیم. اکثر خانواده­ها قبل یا بعد از بچه دار شدن به دنبال لوازمی هستند که به کودکشان در غذا خوردن کمک کنند.

وقتی کودک به سن شش ماهگی برسد شروع به نشستن و خوردن غذای کمکی می­کند، در این زمان شما متوجه می­شوید که به وسایلی برای راحتی کودک در هنگام غذا خوردن نیاز دارید. یکی از مواردی که اکثر خانواده­ها به خصوص مادرها از جانب آن نگران هستند غذا خوردن کودک بوده که باید حتما به درستی انجام شود.

یکی از مواردی که کار مادرها را بسیار آسان می­کند، صندلی کودک است زیرا تمیز کردن آن سخت نبوده و سبب می­شود کودکتان استقلال یابد و لذت غذا خوردن برایش چند برابر شود. برای انتخاب صندلی شما باید به مسائلی دقت کنید تا سلامتی کودکتان را به خطر نندازید که ما در این مطلب به این موارد اشاره خواهیم کرد.

در رابطه با لیوان مخصوص کودک باید بدانید که خرید آن چه کمکی به کودکتان می­کند که در این مطلب ما به آن پرداختیم. چالش اصلی اکثر خانواده­ها این است که آن­ها نمی­دانند در بین این همه تنوع در بین لیوان­ها کدام را برای کودکشان انتخاب کنند. شما به عنوان والد کودک در هنگام خرید لیوان باید تمامی نکات ایمنی را در نظر گرفته باشید تا سلامتی کودکتان به خطر نیافتد.

راهنمای خرید صندلی غذای کودک

در این بخش به راهنمای خرید صندلی غذای کودک می­پردازیم که شما با استفاده از آن می­توانید یک صندلی خوب برای کودکتان تهیه کنید. این نوع از صندلی­ها وسیله­ای هستند که در جلوی آن میزی وجود دارد که بتوانید غذای کودک را بر روی آن قرار دهید. در بازار تنوع بسیاری در صندلی غذاخوری کودک است که شما باید در هنگام خرید آن به راهنمای خرید صندلی غذای کودک متناسب با جنس کالا، استاندارد و کیفیت صندلی و همچنین سن کودک توجه کنید. در ادامه ما به معرفی برخی از این صندلی­ها میپردازیم.

صندلی کودک مدل سنتی یا معمولی

صندلی معمولی کودک به این معنی نیست که بی­کیفیت بوده، بلکه آن نسبت به سایر مدل­ها از امکانات کمتری برخوردار است. از مزایای این صندلی می­توان به قیمت پایین آن و درصد خرابی کم، نسبت به سایر صندلی­ها اشاره کرد.

صندلی کودک قابل تنظیم

در ادامه راهنمای خرید صندلی غذای کودک، به صندلی کودک قابل تنظیم می­رسیم. همانطور که از نام این نوع صندلی غذای کودک پیداست شما می­توانید آن را با توجه به شرایط تنظیم کنید. از موارد قابل تنظیم این صندلی می­توان به ارتفاع صندلی، میز جلوی آن، پشتی صندلی و ارتفاع تکیه­گاه اشاره کرد تا کودک به راحتی بتواند غذا بخورد. از مهم­ترین قابلیت­های صندلی قابل تنظیم، تاشو بودن آن است که آن را قابل حمل کرده و این امکان را می­دهد در کمد آن را قرار دهید.

صندلی کودک متصل شونده به میز

این صندلی به دلیل داشتن دو دستگیره در دو طرف آن به راحتی می­تواند به میز ناهارخوری متصل شود. از ویژگی­های این صندلی می­توان به تحمل ۱۶ کیلوگرم وزن اشاره کرد، ولی دقت داشته باشید که معمولا این صندلی در دوران نوزادی کاربرد دارد.

صندلی کودک تقویتی

این نوع از صندلی­ها مانند ماشین کودک هستند با این تفاوت که این صندلی بر روی صندلی­های بزرگسالان قرار می­گیرد و همانند سایر صندلی­ها در جلوی آن میزی برای قرار دادن غذای کودک قرار داده شده است. ابعاد صندلی کودک تقویتی نسبت به سایر صندلی­ها کوچک­تر بوده و جای کمتری را به خود اختصاص می­دهد و قابل حمل هستند.

برای نصب این صندلی به صندلی دیگر باید صندلی را انتخاب کنید که سبک نباشد و واژگون نشود و اگر به غذا آغشته شد، تمیز کردن آن به راحتی انجام شود.

صندلی غذای کودک چند منظوره

همانطور که از نام این نوع صندلی برداشت می­شود، علاوه بر غذاخوری کاربرد دیگری دارد. با بزرگ­تر شدن کودک شما می­توانید تغییراتی بر روی صندلی ایجاد و از آن استفاده دیگری کنید. به عنوان مثال این امکان را دارید که میز جلوی آن را حذف و به عنوان صندلی پشت میز کوچکی از آن استفاده کنید. از معایب این صندلی می­توان به جاگیر بودن آن  وکیفیت پایین آن نسبت به سایر صندلی­ها اشاره کرد.

نتیجه گیری

در این مطلب ما به طور کلی به بررسی راهنمای خرید صندلی غذای کودک که شامل صندلی غذای مختص کودک سنتی یا معمولی، قابل تنظیم، متصل شونده به میز، تقویتی و چند منظوره، راهنمای خرید لیوان، انواع لیوان، کاربرد لیوان و انواع دیگر لوازم غذاخوری کودک که خود شامل لوازم دیگر می­شود، پرداختیم.

به این نوشته امتیاز بدهید!

نی نی بهار

نی نی بهار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت